6.06.2022r.
Temat: Spotkanie z lekturą „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”.
Podręcznik s. 306-307 👀
Cele:
1. Potrafię opowiedzieć, kim był Janusz Christa
2. Wskazuję cechy charakterystyczne dla komiksu jako rodzaju sztuki
3. Opisuję przebieg fabuły „Kajko i Kokosza”
4. Prowadzę rozmowę na temat głównych postaci występujących w komiksie.
5. Dostrzegam i opisuję humor zawarty w komiksie
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Na podstawie lektury zapiszcie w zeszycie mapę myśli do hasła „cechy charakterystyczne dla komiksu”
b. https://wordwall.net/pl/resource/14204017/test-z-kajko-i-kokosz-szko%C5%82a-latania
2. Odczytanie biogramu Janusza Christy.
3. Zapoznanie się z krótkim opisem fabuły komiksu Kajko i Kokosz. Szkoła latania. (O lekturze słów kilka)
4. Poznanie głównych bohaterów komiksu.
5. Uzyskanie dodatkowych informacji na temat serii o Kajku i Kokoszu. (Dla zainteresowanych, Ciekawostka )
6. Świat przedstawiony:
a. Moja praca z lekturą – wklejka
b. https://wordwall.net/pl/resource/1994770/kajko-i-kokosz-%C5%9Bwiat-przedstawiony
c. spotkanie w Mirmiłowie - karta pracy
7. Humor w „Szkole latania”
a. Opowiedzcie krótko, jak przebiegała wizyta Kajka, Kokosza i kasztelana Mirmiła w gabinecie dentystycznym kowala.
b. Wyjaśnijcie, na czym polegała moc czarodziejskiej fujarki. Jak działała na Łamignata, a jak – na Hegemona?
c. Podajcie przykłady scenek lub dialogów, które najbardziej Was rozbawiły – uzasadnijcie swój wybór.
8. Poznajemy pojęcie „BOHATERA TYTUŁOWEGO”:
a. Co oznacza pojęcie „bohater tytułowy”?
b. Który z bohaterów „Szkoły latania” może zostać określony tym terminem?
c. Czy znacie inne utwory, w których występują bohaterowie tytułowi?
9. Aktywne zakończenie:
a. Przekonaj kolegę lub koleżankę, że warto czytać komiksy – użyj przynajmniej dwóch argumentów, które go/ją przekonają! Swoją propozycję argumentacji zapisz w zeszycie.
b. Sprawdź, ile zapamiętałeś z lektury: https://wordwall.net/pl/resource/4347829/polski/kajko-i-kokosz-szko%c5%82a-latania
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz