2.06.2022r.
Temat: Zabawa na łące.
Podręcznik s. 253 👀
Cele:
1. Określam temat wiersza
2. Opisuję sytuację przedstawioną w utworze
3. Wymyślam dalsze losy bohaterów
4. Określam własne przeżycia i refleksje związane z czytanym wierszem
5. Wyjaśniam zastosowanie cudzysłowu
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Spójrzcie na anagramy – jakie słowa ukryły się w poprzestawianych literkach?
Y O L M E T K
R Y O P Z D R A
2. Rozmowa na temat spędzania wolnego czasu blisko natury. (Zanim przeczytasz ):
a. Czy często spędzacie wolny czas wśród przyrody?
b. Czego może nauczyć zabawa na łące?
c. Jak należy odnosić się do zwierząt i roślin?
d. Jakie korzyści płyną z zabawy na świeżym powietrzu?
3. Zapoznanie się z biogramem Władysława Bełzy.
4. Odczytanie wiersza „Motyl”.
5. 👉Określenie tematu utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
6. 👉Omówienie sytuacji postaci przedstawionych w wierszu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
7. 👉Wyjaśnienie zastosowania cudzysłowu. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
8. 👉Refleksja nad przesłaniem utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.):
a. Co się stanie z motylem, kiedy zostanie złapany?
b. Jakie uczucia wywołuje w was los motyla?
c. Co sądzicie o takim sposobie na zabawę?
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz