14.03.2022r.
Temat: Jaką funkcję pełni przysłówek?
Podręcznik s. 161-162 👀
Ćwiczenia s. 30-34 👉
Cele:
1. Wskazuję w wypowiedzi przysłówek i określam jego funkcję
2. Odszukuję w tekście czasownik i przymiotnik
3. Określam przysłówek jako nieodmienną część mowy
4. Poprawnie stosuję w wypowiedziach przysłówki
1. Aktywne wprowadzenie. (Na rozgrzewkę ):
a. Dopiszcie do podanych czasowników odpowiedzi na pytania:
mówić (jak?)
stać (gdzie?)
spotkać się (kiedy?)
2. Zapoznanie się z definicją przysłówka i określenie jego funkcji. (Nowa wiadomość)
3. Łączenie przysłówków z czasownikami:
a. Czas na ćwiczenia, ćw. 1.
b. w każdym zdaniu określcie, ile jest przysłówków i wskażcie je:
Wczoraj w sali gimnastycznej było duszno.
Przejęci nauczyciele troskliwie patrzyli na uczniów.
Najpierw prezentowała się pierwsza klasa.
Później występowali starsi uczniowie oraz szkolna drużyna harcerska.
Siedziałam blisko sceny, więc widziałam wszystko wyraźnie.
Chociaż występy trwały długo, nikt nie był znudzony ani zmęczony.
Występy sprawiły wszystkim radość.
4. 👉Uzupełnianie i układanie zdań z przysłówkami. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2. i 3.)
5. 👉Tworzenie przysłówków od przymiotników. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4. i 5.)
6. 👉Uzupełnianie wypowiedzi odpowiednimi przysłówkami. (Czas na ćwiczenia, ćw. 6.)
7. 👉Ćwiczenia do języka polskiego: s. 30-34
8. Aktywne zakończenie:
a. Wklejka
b. https://wordwall.net/pl/resource/9615884/polski/przys%c5%82%c3%b3wek
c. https://wordwall.net/pl/resource/7560225/czy-przys%C5%82%C3%B3wek
d. https://learningapps.org/6858730
Jeśli chcesz poćwiczyć: https://wordwall.net/pl/resource/472910/polski/przys%c5%82%c3%b3wek
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz