11.05.2022r.
Temat: Przecinki i spójniki.
Podręcznik s. 219-220 👀
Cele:
1. Rozpoznaję spójniki
2. Wiem, przed którymi spójnikami należy zastosować przecinek
3. Tworzę dialog na wskazany temat
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Wysłuchanie wiersza Jana Brzechwy „Znaki przestankowe”:
https://epodreczniki.pl/a/znaki-przestankowe---jan-brzechwa/DCjzhW4oZ
2. Zapoznanie się z zasadami stosowania przecinków przed spójnikami. (Na rozgrzewkę, Nowa wiadomość)
3. 👉Uzupełnianie tekstu brakującymi przecinkami i spójnikami. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1. i ćw. 3.)
4. 👉Dokańczanie zdań – tworzenie zdań złożonych z wykorzystaniem wskazanych spójników. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2.)
5. 👉Układanie dialogu z zastosowaniem wskazanych spójników. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4.)
6. 👉Redagowanie krótkich opisów postaci baśniowych z wykorzystaniem podanych spójników. (Czas na ćwiczenia, ćw. 5.)
7. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/2698143/przecinek-i-sp%C3%B3jnik-klasa-4
b. https://wordwall.net/pl/resource/12457700/sp%C3%B3jnik-przyimek-rzeczownik
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz