16.03.2022r.
Temat: Niezwykłe spotkanie.
Podręcznik s. 184-186 👀
Cele:
1. Określam czas wydarzeń przedstawionych w utworze
2. Opowiadam o wydarzeniach w tekście
3. Rozróżniam elementy realistyczne i fantastyczne
4. Znam znaczenie związków frazeologicznych i potrafię użyć ich w wypowiedzi
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Którą postać ze znanej legendy chcielibyście spotkać?
b. Zapiszcie w zeszycie słowo „plotka” – podajcie do niego jak najwięcej skojarzeń
2. Odczytanie fragmentu utworu Marcina Szczygielskiego Klątwa dziewiątych urodzin.
3. Scharakteryzowanie postaci występujących w tekście. (O lekturze słów kilka ):
a. Narysujcie w zeszycie Złotego Kaczora na podstawie informacji zawartych w tekście oraz własnych wyobrażeń
4. 👉Określanie czasu wydarzeń. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. Wskazywanie elementów fantastycznych i realistycznych w utworze.
6. 👉Określanie przyczyn zdenerwowania Złotego Kaczora. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
7. Odniesienie tematyki tekstu do innych legend.
8. Rozmowa o wpływie plotek na życie. (Po przeczytaniu, ćw. 3.):
a. Jaki wpływ na nasze życie mogą mieć plotki?
9. 👉Dyskusja na temat sposobów zdobywania popularności. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
10. 👉Analiza sposobu mówienia Złotego Kaczora. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
11. 👉Wyjaśnienie znaczenia podanych związków frazeologicznych. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz