17.03.2022r.
Temat: Ludzie teatru.
Podręcznik s. 188-190 👀
Cele:
1. Rozpoznaję wypowiedź jako tekst informacyjny
2. Określam elementy spektaklu teatralnego: reżyseria, gra aktorska, scenografia, kostiumy, rekwizyty…
3. Rozpoznaję i omawiam środki wyrazu w spektaklu
4. Formułuję opinię na temat zawodów i środków wyrazu w teatrze
5. Czerpię informację z różnych źródeł
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Jak myślicie: co należy zrobić, aby przygotować przedstawienie? Co i kto jest do tego niezbędny?
2. Zapoznanie się z infografiką "Ludzie teatru"
3. 👉Wymienienie twórców przedstawienia teatralnego. (Po przeczytaniu, ćw. 1.):
a. Stwórzcie w zeszycie mapę myśli – ludzie teatru
b. Sprawdź, ile zapamiętałeś: https://wordwall.net/pl/resource/1317090/polski/ludzie-teatru
4. 👉Rozmowa na temat atrakcyjności zawodów związanych z teatrem. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. 👉Omówienie wybranych zawodów teatralnych. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
6. 👉Określenie znaczenia środków wyrazu w spektaklu. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. 👉Omówienie roli kostiumów teatralnych. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. Zadanie dla chętnych: wykonaj według własnego pomysłu projekt kostiumów do wybranej legendy – np. kostium dla Pana Twardowskiego, dla Mefistofelesa, dla Piasta Kołodzieja… Do poszczególnych elementów ubioru przygotuj odnośniki z informacjami (np. to płaszcz, koloru ciemnozielonego, przyjemny w dotyku).
b. Gotowy projekt stwórz na osobnej kartce i przynieś do szkoły - termin: 31.03.2022r. To zadanie na ocenę!
8. Opisywanie wrażeń z obejrzanego przedstawienia. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
9. Omówienie zasad kulturalnego zachowania w teatrze. (Wśród ludzi )
10. Jeśli chcesz utrwalić wiedzę dotyczącą teatru – zajrzyj tu:
a. https://wordwall.net/pl/resource/1158610/ludzie-teatru
💬to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz