środa, 23 lutego 2022

24.02.2022r.  


Temat: Co łączy Polaków?


Podręcznik s. 152-155 👀


Cele:

1. Wzorcowo czytam tekst wiersza

2. Rozpoznaję w wierszu wers, strofę i rym

3. Określam adresata wypowiedzi lirycznej

4. Omawiam przenośne znaczenie tekstu 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Zapiszcie na środku kartki w zeszycie słowo POLSKA – a następnie stwórzcie mapę myśli ze skojarzeniami. Z czym kojarzy Wam się Polska? Mogą to być miejsca, uczucia, ludzie, wydarzenia… 

 

2. Zapoznanie się z notką biograficzną Antoniego Słonimskiego. 

3. Odczytanie wiersza Polska – s. 152 👀

4. 👉Określenie adresata wypowiedzi lirycznej. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

5. 👉Omówienie treści wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 2–4.) 

6. 👉Zinterpretowanie ostatnich wersów utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 5.) 

7. 👉Sformułowanie odpowiedzi na pytanie: Gdzie jest Polska?. (Po przeczytaniu, ćw. 6.) 

8. 👉Ćwiczenia językowe związane ze słowem Polska. (Po przeczytaniu, ćw. 7.) 

9. 👉Wskazanie najpiękniejszych miejsc w naszej ojczyźnie. (Po przeczytaniu, ćw. 8.):

10. 💥💥💥Dla chętnych – przygotujcie folder turystyczny. Wyobraźcie sobie, że jesteście pracownikami biura podróży. Waszym zadaniem jest przygotowanie informacji dla zagranicznych turystów o najładniejszych miejscach w Polsce. Wśród nich może znaleźć się Wasza miejscowość lub okolica. Informacje powinny zawierać zwroty zachęcające do odwiedzenia poszczególnych miejsc. 


11. Aktywne zakończenie:

        a. https://wordwall.net/pl/resource/2231109/polska

        b. https://learningapps.org/1514663


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 15.06.2022r.    Temat: Jak napisać ogłoszenie?    Podręcznik s. 296 👀 Cele: 1. Wymieniam sytuacje, w jakich potrzebna jest umiejętność red...