24.02.2022r.
Temat: Co łączy Polaków?
Podręcznik s. 152-155 👀
Cele:
1. Wzorcowo czytam tekst wiersza
2. Rozpoznaję w wierszu wers, strofę i rym
3. Określam adresata wypowiedzi lirycznej
4. Omawiam przenośne znaczenie tekstu
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zapiszcie na środku kartki w zeszycie słowo POLSKA – a następnie stwórzcie mapę myśli ze skojarzeniami. Z czym kojarzy Wam się Polska? Mogą to być miejsca, uczucia, ludzie, wydarzenia…
2. Zapoznanie się z notką biograficzną Antoniego Słonimskiego.
3. Odczytanie wiersza Polska – s. 152 👀
4. 👉Określenie adresata wypowiedzi lirycznej. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Omówienie treści wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 2–4.)
6. 👉Zinterpretowanie ostatnich wersów utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
7. 👉Sformułowanie odpowiedzi na pytanie: Gdzie jest Polska?. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
8. 👉Ćwiczenia językowe związane ze słowem Polska. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
9. 👉Wskazanie najpiękniejszych miejsc w naszej ojczyźnie. (Po przeczytaniu, ćw. 8.):
10. 💥💥💥Dla chętnych – przygotujcie folder turystyczny. Wyobraźcie sobie, że jesteście pracownikami biura podróży. Waszym zadaniem jest przygotowanie informacji dla zagranicznych turystów o najładniejszych miejscach w Polsce. Wśród nich może znaleźć się Wasza miejscowość lub okolica. Informacje powinny zawierać zwroty zachęcające do odwiedzenia poszczególnych miejsc.
11. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/2231109/polska
b. https://learningapps.org/1514663
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz