24.02.2022r.
1.03.2022r.
Temat: Najważniejsza pieśń Polaków.
Podręcznik s. 154-157 👀
Cele:
1.Określam informacyjny charakter tekstu i wyszukuje informacji na temat Polski
2.Określam podmiot liryczny
3.Opisuję własne odczucia i wrażenia dotyczące utworu
4.Rozpoznaję rytm wierszu
5.Wykorzystuję informację zawarte w różnych źródłach
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Przyjrzyjcie się mapie Polski na s. 154 – rozpoznajcie jak najwięcej przedmiotów, budynków oraz miejsc przedstawionych na tej mapie
b. Co jest atrakcją turystyczną lub kulturalną naszego województwa?
c. Jakie miasta były dawnymi stolicami Polski? Zapisz ich nazwy w zeszycie – pamiętaj o użyciu wielkiej litery!
2. Zapoznanie się z hymnem Mazurek Dąbrowskiego:
a. Okoliczności powstania hymnu: https://youtu.be/vA_3bDpU7Bw
b. Historia hymnu: https://view.genial.ly/5eb90842a249660da04b3031/vertical-infographic-mazurek-dabrowskiego
c. Czytanie tekstu – s. 155-156
d. Uzupełnienie karty pracy – KARTA 36, ćw. 1,2,3
3. 👉Ustalenie znaczenia polskich symboli narodowych. (Po przeczytaniu, ćw. 1. i 2.) :
a. Zapiszcie w zeszycie hasło „polskie symbole narodowe” i uzupełnijcie mapę myśli.
b. Dlaczego powinniśmy okazywać szacunek symbolom narodowym?
c. Jak możemy okazywać szacunek symbolom narodowym?
d. W jakich sytuacjach śpiewamy hymn państwowy?
4. 👉Omówienie treści utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 3–6.)
5. 👉Określenie wymowy tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 7.):
a. Wskażcie podmiot liryczny w utworze
b. Jakie uczucia zostały wyrażone w poszczególnych zwrotkach?
c. Co czujecie, gdy słyszycie polski hymn?
6. 👉Rozmowa na temat języka utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 8.):
a. Wypiszcie z tekstu słowa, które współcześnie nie są już używane lub mają inną formę – zapiszcie je w zeszycie
b. Czy potraficie ułożyć zdania z tymi wyrazami?
7. 👉Określenie rytmu wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 9., Nowa wiadomość):
a. Czy „Mazurek Dąbrowskiego” ma refren? Jeśli tak – wskażcie go w tekście.
b. Czy „Mazurek Dąbrowskiego” jest rytmiczny? Jakie elementy wskazują na to?
8. 👉Muzyczne wykonanie hymnu. (Po przeczytaniu, ćw. 10. i 11.):
a. https://www.youtube.com/watch?v=MyLFTSUWRy8
b. Zapiszcie w zeszycie przymiotniki, które najtrafniej określają nastrój tej muzyki
9. „Wśród ludzi”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz