16.02.2022r.
17.02.2022r.
Temat: Niezwykle cenne tenisówki.
Podręcznik s. 138-141👀
Cele:
1. Wzorcowo odczytuję tekst
2. Podaję informacje o narratorze
3. Opowiadam treść fragmentu książki
4. Omawiam znaczenie magicznych butów
5. Uzasadniam pisownię trudnych wyrazów
6. Określam funkcje znaków interpunkcyjnych
7. Wyjaśniam, czym są podziw i szacunek, a czym jest zazdrość
8. Opisuję magiczne buty
9. Przedstawiam swoje myśli i uczucia
10. Oceniam wiarę ludzi w moc przedmiotów
11. Omawiam elementy świata przedstawionego w utworze
12. Wyszukuję w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio
13. Uczestniczę w rozmowie na zadany temat
14. Korzystam ze słownika języka polskiego
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Jakie cechy podziwiacze u swoich kolegów i koleżanek?
b. Spójrzcie na aforyzm autorstwa Demokryta:
PODZIWIAĆ NALEŻY CZYNY, NIE SŁOWA – jak rozumiecie te słowa?
c. Czym według Was jest „podziw”?
2. Zapoznanie się z biogramem Ulfa Starka - s. 138 👀
3. Odczytanie tekstu „Magiczne tenisówki mojego przyjaciela Percy’ego” - s. 138 👀
4. 👉Scharakteryzowanie narratora tekstu - po przeczytaniu, ćw. 1
5. 👉Opowiadanie własnymi słowami poznanej treści fragmentu książki - po przeczytaniu, ćw. 2
6. 👉Wypisanie z tekstu nazw czynności wykonywanych przez mistrza równoważni na lekcji WF-u - po przeczytaniu, ćw. 3
7. 👉Omówienie znaczenia magicznych butów w życiu bohaterów - po przeczytaniu, ćw. 4–5
a. Jak oceniacie reakcję nauczycielki na buty Percy’ego?
b. W czym tak naprawdę tkwiła siła chłopca w zniszczonych tenisówkach?
c. Jak myślicie, czy bohaterowi udało się zdobyć magiczne tenisówki?
d. Przypuśćmy, że bohater posiadł niezwykłe buty, czy Percy wtedy stracił swą moc?
e. Kto z was chciałby mieć magiczne buty? Wyjaśnijcie dlaczego.
8. 👉Rozmowa o podziwianiu, szacunku i zazdrości wśród rówieśników - po przeczytaniu, ćw. 6
9. 👉Uzasadnienie pisowni wyrazów z trudnością ortograficzną - po przeczytaniu, ćw. 7
10. 👉Wyjaśnienie użycia znaków interpunkcyjnych w podanych zdaniach - po przeczytaniu, ćw. 8
11. 👉Przygotowanie opisu magicznych tenisówek Percy’ego - po przeczytaniu, ćw. 10
Wzór schematu: TENISÓWKI
kształt
kolor
wierzch butów i podeszwy
materiał, z jakiego zostały wykonane
sznurówki
12. 👉Rozmowa o przypisywaniu przedmiotom magicznej mocy - po przeczytaniu ćw. 9, ćw. 11
a. Co oznacza słowo „talizman”?
b. Co przynosi ludziom?
c. Przed czym chroni?
d. Czy rzeczywiście ma magiczną moc?
e. Jak myślicie, dlaczego ludzie wierzą, że różne przedmioty przynoszą im szczęście?
f. Czy macie taką rzecz „na szczęście”?
13. Aktywne zakończenie:
a. Bajka o talizmanie : https://www.youtube.com/watch?v=zXdcsouc53M
Podsumowanie:
Umiem wzorcowo odczytać tekst
Umiem podawać informacje o narratorze
Umiem opowiadać treść fragmentu książki
Umiem wskazać znaczenie magicznych butów
Umiem uzasadnić pisownię trudnych wyrazów
Umiem określić funkcje znaków interpunkcyjnych
Umiem wyjaśnić, czym są podziw i szacunek, a czym jest zazdrość
Umiem opisać magiczne buty
Umiem przedstawić swoje myśli i uczucia
Umiem ocenić wiarę ludzi w moc przedmiotów
Umiem omówić elementy świata przedstawionego w utworze
Umiem wyszukać w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio
Umiem uczestniczyć w rozmowie na zadany temat
Umiem skorzystać ze słownika języka polskiego
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz