17.02.2022r.
Temat: Kto może zostać wielkim człowiekiem?
Podręcznik s. 146-147 👀
Cele:
1. Określam adresata wiersza
2. Wyjaśniam myśl zawartą w utworze
3. Nadaję cechy wielkiemu człowiekowi oraz podaję przykłady wielkich postaci
4. Uzasadniam użycie wielkiej litery w słowie wielkość
5. Przedstawiam swoje pragnienia odnoszące się do przyszłości
6. Wyszukuję rymy w wierszu
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Jaki talent lub talenty posiada każdy z was?
b. Jak myślicie, co należy robić, żeby rozwijać zdolności?
c. Dlaczego warto pielęgnować swój talent? Co można dzięki temu zyskać?
2. Zapoznanie się z biogramem Ewy Szelburg- -Zarembiny s. 146 👀
3. Odczytanie utworu „Przed pomnikiem Wielkiego Człowieka”
4. 👉Wskazanie adresata wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 1., Nowa wiadomość)
5. 👉Wyjaśnienie intencji podmiotu lirycznego. (Po przeczytaniu, ćw. 2. i 3.) – dokończcie zdania:
a. Osoba wypowiadająca się w wierszu wierzy w to, że...
b. Dodaje otuchy i radzi, by podejmować...
c. Początek wielkości zaczyna się od...
6. 👉Wskazanie cech przypisywanych wielkiemu człowiekowi. (Po przeczytaniu, ćw. 4., Ciekawostka):
a. Jakie cechy powinna mieć osoba, która zasługuje na miano wielkiego człowieka?
b. Kto ze znanych postaci jest, według was, wielkim człowiekiem? Dlaczego tak uważacie?
7. 👉Uzasadnienie użycia w wierszu wielkiej litery w wyrazie wielkość. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
8. 👉Rozmowa o planach i marzeniach uczniów. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
9. 👉Wyszukanie w wierszu rymujących się słów. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
10. 👉Zredagowanie przepisu na to, jak zostać wielkim człowiekiem. (Praca twórcza, ćw. 8.)
11. Aktywne zakończenie:
a. 💟Zadanie dla chętnych💟
Przedstawcie wizerunek wybitnego, wielkiego człowieka ważnego dla Was – możecie wykonać rysunek, rzeźbę lub inną formę plastyczną. Uzasadnijcie wybór postaci - swoje uzasadnienie zapiszcie obok rysunku lub innej formy plastycznej.
b. To zadanie dla chętnych. Termin wykonania: 3.03.2022r.
c. To szansa na uzyskanie oceny w nowym semestrze :)
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz