poniedziałek, 15 listopada 2021

16.11.2021 r.  


Temat: Chcemy zaprzyjaźnić się z Mikołajkiem i jego kolegami.

 

1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Wymieńcie nietypowe i śmieszne wydarzenia, w których brał udział Mikołajek

        b. Opowiedzcie historie z własnego doświadczenia, które byłyby podobne do przygód bohatera lektury 

        c. Przyjrzyjcie się fragmentowi:

„Siedzieliśmy jak trusie, słychać było tylko chlipanie Ananiasza i mlaskanie Alcesta, tego kolegi, co ciągle je. A potem usłyszeliśmy cichy szmer przy drzwiach. Zobaczyliśmy, że wolniutko porusza się klamka i drzwi, skrzypiąc, zaczynają się pomalutku uchylać. Patrzyliśmy i wszyscy wstrzymaliśmy oddech, nawet Alcest przestał mlaskać.

I nagle ktoś krzyknął: – To Rosół!”


d. Jaki tytuł nadalibyście tej scence? 

e. Jaki był dalszy ciąg tej historii?


2. Porozmawiajmy o przyjaźni:

        a. Co to jest przyjaźń?

        b. Dlaczego warto mieć przyjaciół?

        c. Kogo można nazwać przyjacielem?

        d. Jakie mamy obowiązki wobec przyjaciół?

        e. Jakie znacie słowa bliskoznaczne do wyrazu „przyjaciel” - zapiszcie je w zeszycie 


3. Dlaczego warto przyjaźnić się z Mikołajkiem i jego kolegami? 

        a. Z którym kompanem Mikołajka chciałbyś się zaprzyjaźnić i dlaczego?

        b. Czy masz podobnych przyjaciół?


4. Mikołajek i jego przyjaciele

        a. Rysnotka do uzupełnienia – wklejka

        

        b. Pozytywne cechy paczki Mikołaja - zastanówcie się, jakie były 

        c. Negatywne cechy paczki Mikołaja - zastanówcie się, jakie były 

        d.  https://wordwall.net/pl/resource/338847/miko%C5%82ajek-bohaterowi

        e. https://wordwall.net/pl/resource/8684400/polski/miko%c5%82ajek


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 15.06.2022r.    Temat: Jak napisać ogłoszenie?    Podręcznik s. 296 👀 Cele: 1. Wymieniam sytuacje, w jakich potrzebna jest umiejętność red...