16.11.2021 r.
Temat: Chcemy zaprzyjaźnić się z Mikołajkiem i jego kolegami.
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Wymieńcie nietypowe i śmieszne wydarzenia, w których brał udział Mikołajek
b. Opowiedzcie historie z własnego doświadczenia, które byłyby podobne do przygód bohatera lektury
c. Przyjrzyjcie się fragmentowi:
„Siedzieliśmy jak trusie, słychać było tylko chlipanie Ananiasza i mlaskanie Alcesta, tego kolegi, co ciągle je. A potem usłyszeliśmy cichy szmer przy drzwiach. Zobaczyliśmy, że wolniutko porusza się klamka i drzwi, skrzypiąc, zaczynają się pomalutku uchylać. Patrzyliśmy i wszyscy wstrzymaliśmy oddech, nawet Alcest przestał mlaskać.
I nagle ktoś krzyknął: – To Rosół!”
d. Jaki tytuł nadalibyście tej scence?
e. Jaki był dalszy ciąg tej historii?
2. Porozmawiajmy o przyjaźni:
a. Co to jest przyjaźń?
b. Dlaczego warto mieć przyjaciół?
c. Kogo można nazwać przyjacielem?
d. Jakie mamy obowiązki wobec przyjaciół?
e. Jakie znacie słowa bliskoznaczne do wyrazu „przyjaciel” - zapiszcie je w zeszycie
3. Dlaczego warto przyjaźnić się z Mikołajkiem i jego kolegami?
a. Z którym kompanem Mikołajka chciałbyś się zaprzyjaźnić i dlaczego?
b. Czy masz podobnych przyjaciół?
4. Mikołajek i jego przyjaciele
a. Rysnotka do uzupełnienia – wklejka
b. Pozytywne cechy paczki Mikołaja - zastanówcie się, jakie były
c. Negatywne cechy paczki Mikołaja - zastanówcie się, jakie były
d. https://wordwall.net/pl/resource/338847/miko%C5%82ajek-bohaterowi
e. https://wordwall.net/pl/resource/8684400/polski/miko%c5%82ajek
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz