17.11.2021 r.
Temat: Komiczne przypadki w życiu Mikołajka.
Podręcznik s. 117-120 👀
Cele:
1. Potrafię przedstawić narratora oraz inne postaci opowiadania
2. Potrafię określić kolejność wydarzeń
3. Objaśniam, czym jest opowiadanie i puenta
4. Przedstawiam humorystyczne sytuacje oraz zachowania i wypowiedzi bohaterów
1. Aktywne wprowadzenie:
a. https://learningapps.org/4778876
b. Zabawy dziewczęce / zabawy chłopięce – czy można wprowadzić takie rozróżnienie?
2. Odczytanie fragmentu opowiadania Ludeczka
3. 👉Wskazanie narratora tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. 👉Ustalenie przebiegu zdarzeń w opowiadaniu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. 👉Wskazanie cechy opowiadania. (Nowa wiadomość) - zapiszcie w zeszycie, co to jest opowiadanie!
6. 👉Wyjaśnienie niechęci Mikołajka do dziewcząt. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
7. 👉Sformułowanie opinii o Ludeczce. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.):
a. Jakie zainteresowania może mieć Ludeczka?
b. Jak przypuszczacie, w co się lubi bawić?
c. Jakich może mieć przyjaciół?
d. Jak zachowuje się wobec Mikołajka?
e. Jak zachowuje się w obecności mamy Mikołajka?
f. Jaka jest naprawdę?
8. 👉Wyjaśnienie zaskakującego finału wizyty. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
9. 👉Wskazanie cech i umiejętności, które cenicie u innych. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
10. 👉Wskazanie w zbiorze o Mikołajku opowiadań z puentą. (Po przeczytaniu, ćw. 8.):
a. Dlaczego puenta jest ważna i cenna?
b. Czego dostarcza czytelnikowi lub słuchaczowi?
c. Jak myślicie, czy łatwo jest stworzyć zaskakujące lub nieprzewidziane zakończenie?
11. 👉 Podanie przykładów humorystycznych sytuacji, zachowań i wypowiedzi w opowiadaniu Ludeczka i w całym zbiorze. (Po przeczytaniu, ćw. 9. i 10.)
12. 👉 Zastępowanie sformułowań używanych przez Mikołajka wyrazami bliskoznacznymi. (Po przeczytaniu, ćw. 11.)
13. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/5604202/polski/miko%c5%82ajek-czyja-uwaga
💥💥💥Uwaga!! Kartkówka z lektury – poniedziałek 22 listopada
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz