13.10.2021r.
Temat: „Wszystko jest poezją, każdy jest poetą”.
Podręcznik s. 39-40 👀
Cele:
1. Opisuję sytuację przedstawioną w utworze
2. Rozpoznaję osobę mówiącą w utworze
3. Określam cechy bohatera utworu poetyckiego
4. Interpretuję tekst w oparciu o własne doświadczenia
5. Rozpoznaję przenośne znaczenia wyrazów
6. Odczytuję tekst z właściwą intonacją
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Spójrzcie na ekran – co widzicie na obrazkach?
b. Jak wykorzystałaby te przedmioty osoba praktyczna?
c. A w jaki sposób wykorzystałaby te przedmioty osoba o dużej wyobraźni?
d. A co zrobiłaby z nimi osoba roztargniona?
2. Głośne odczytanie wiersza Ryszarda Przymusa Nasza Mama jest poetką.
3. 👉Rozpoznanie osoby mówiącej w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. 👉Charakterystyka bohatera wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 2.–4.):
a. Jakie cechy i zachowania bohaterki wiersza sprawiają, że jest ona nazwana poetką?
b. Stwórzcie w zeszycie mapę myśli do hasła „nasza mama-poetka” wypisując cechy i zachowania bohaterki
5. 👉Określenie nastroju utworu poetyckiego. (Nowa wiadomość, Po przeczytaniu, ćw. 5.)
6. 👉Rozmowa na temat własnych doświadczeń związanych z tematem. (Po przeczytaniu, ćw. 6. i 7.)
7. Aktywne zakończenie:
a. Wędrujące skojarzenia: zapiszcie w zeszycie zdania i dokończcie je:
1. Gwiazdy wyglądają jak…
2. Burza jest jak…
3. Obłoki są podobne do…
4. Płatki śniegu przypominają…
8. 👉Zostań poetą! (Praca twórcza, ćw. 8.)
9. 💥💥 ZADANIE DLA CHĘTNYCH 💥💥
a. Wciel się w rolę poety i napisz krótki wierszyk o swojej mamie.
b. Pamiętaj, by Twój wiersz miał odpowiednią formę – podział na wersy i strofy. Wspaniale byłoby, gdyby Twój wiersz posiadał rymy – dzięki temu utwór będzie bardziej melodyjny.
c. Pamiętaj o tytule dla swego wiersza.
d. Gotowy wiersz przekaż mi osobiście w szkole lub prześlij przez Teams – masz czas do 27.10.2021r.
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz