12.10.2021r.
Temat: Dorośli i dzieci.
Podręcznik s. 36-38 👀
Cele:
1. Opisuję sytuację przedstawioną w utworze.
2. Mówię o doświadczeniach bohaterów literackich i zestawiam je z własnymi
3. Prowadzę dyskusję na zadany temat, przedstawiam argumenty.
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Co to znaczy, że ktoś jest zażenowany? Czy znacie to słowo?
b. https://sjp.pwn.pl/slowniki/za%C5%BCenowany.html
2. Zapoznanie się z notką biograficzną Pawła Beręsewicza.
3. Odczytanie fragmentu tekstu Ciumkowe historie, w tym jedna smutna.
4. 👉Określenie charakteru opowiadania. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Opisanie sytuacji, w której znajdują się bohaterowie utworu literackiego. (Po przeczytaniu, ćw. 2. i 3.):
a. W jaki sposób Grześ reagował na propozycję wspólnego zabawy kiedyś?
b. Co wtedy czuł?
c. W jaki sposób chłopiec reaguje dziś?
d. Co czuje teraz?
e. Dlaczego tak reaguje? Co się zmieniło?
6. 👉Rozmowa na temat doświadczeń życiowych związanych z tematem. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.):
a. Pracujecie w parach: osoba siedząca po lewej stronie ławki zapisuje w zeszycie hasło „Lepiej być dzieckiem” i dopisuje do niego jak najwięcej argumentów
b. Osoba siedząca po prawej stronie zapisuje w zeszycie hasło „Lepiej być dorosłym” i dopisuje do niego jak najwięcej argumentów
c. Następnie w parach przedstawiacie swoje argumenty i prowadzicie dyskusję
7. Aktywne zakończenie:
a. Spójrzcie na dwa cytaty:
Dzieci mają wręcz cudowną moc, aby zmieniać się we wszystko, w co tylko zapragną. [ Jean Cocteau]
Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie. [Paulo Coelho]
b. Jak rozumiecie te słowa? Jaki jest ich sens?
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz