6.04.2022r.
Temat: Dobroć nagrodzona.
Podręcznik s. 200-206 👀
Cele:
1. Nazywam uczucia związane z sytuacjami przedstawionymi w baśni
2. Wyodrębniam wydarzenia, bohaterów, czas i miejsce wydarzeń
3. Wskazuję elementy fantastyczne
4. Porządkuję wydarzenia w układzie chronologicznym
5. Znam cechy gatunkowe baśni
6. Nazywam cechy charakteru bohaterek utworu i je wartościuje
7. Odczytuję przesłanie utworu
1. Aktywne wprowadzenie:
a. https://learningapps.org/10874526
2. Odczytanie baśni Charles’a Perraulta Kopciuszek 👀
3. Zapoznanie się z objaśnieniami trudniejszych słów i zwrotów. (Przydatne słowa )
4. 👉Rozmowa na temat wrażeń z lektury. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Wyodrębnienie elementów świata przedstawionego z ukierunkowaniem na cechy typowe dla baśni. (Po przeczytaniu, ćw. 2. i 3.)
6. 👉Określenie cech bohaterek utworu i zestawienie ich na zasadzie kontrastu. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.)
a. https://wordwall.net/pl/resource/897796/polski/charakterystyka-bohaterek-kopciuszka
b. Narysujcie w zeszycie tabelkę:
c. Uzupełnijcie notatkę w zeszycie:
W baśniach obok bohatera pozytywnego występuje bohater ......... . Bohater pozytywny to postać, która ma same ........., zaś u bohatera negatywnego widzimy same ......... . Podsumowując, w baśniach bohaterowie są ukazani na zasadzie przeciwieństw, czyli kontrastu.
7. 👉Ocena zachowania bohaterów baśni. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
8. 👉Wskazanie w utworze elementów fantastycznych – postaci, przedmiotów, zdarzeń. (Po przeczytaniu, ćw. 7.):
a. Zapiszcie w zeszycie (jedno pod drugim):
magiczny przedmiot,
fantastyczna postać,
nieprawdopodobne zdarzenie
– a następnie dopiszcie po jednym przykładzie do każdego hasła (na podstawie tekstu)
9. Analiza informacji na temat cech gatunkowych baśni. (Nowa wiadomość):
a. Graficzna karta pracy
10. 👉Sformułowanie nauki płynącej z baśni. (Po przeczytaniu, ćw. 8.)
11. 👉Wskazanie współczesnych tekstów kultury, w których wykorzystano motywy z baśni o Kopciuszku. (Po przeczytaniu, ćw. 9. i 10.):
a. Film: https://www.youtube.com/watch?v=A7rwhFXkd-Y
b. Film: https://www.youtube.com/watch?v=CsPuLhA2Lyg
12. Dyskusja na temat wpływu stroju, wyglądu na postrzeganie danej osoby. (Po przeczytaniu, ćw. 13.):
a. Jak bohaterka wyglądała na co dzień, a jak w dniu balu?
b. Czy wygląd wpływa na postrzeganie danej osoby?
c. Jak rozumiecie powiedzenia: „Jak cię widzą, tak cię piszą” oraz „Nie szata zdobi człowieka”?
13. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/2365670/polski/kopciuszek-prawda-i-fa%c5%82sz
b. https://learningapps.org/17613958
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz