21.03.2022r.
22.03.2022r.
Temat: Bazyliszek w teatrze.
Podręcznik s. 191-194 👀
Cele:
1. Opowiadam o wydarzeniach przedstawionych w utworze
2. Rozróżniam elementy fantastyczne i realistyczne
3. Wskazuję głównego bohatera i bohaterów drugoplanowych
4. Charakteryzuję bohaterów
5. Określam poznany utwór jako dramat
6. Wymieniam elementy przedstawienia teatralnego w odniesieniu do poznanego tekstu
7. Tworzę szczegółowy plan wydarzeń
8. Redaguję opis postaci
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Przyjrzyjcie się obrazkom przedstawiającym Bazyliszka i porównajcie je z fotografią zamieszczoną w podręczniku
b. Wymieńcie cechy wyglądu najczęściej przypisywane legendarnemu stworowi – zapiszcie te cechy w zeszycie
2. Odczytanie Legendy o warszawskim Bazyliszku Wandy Chotomskiej:
a. Czytamy tekst z podziałem na role: garncarka, szewc, przekupka, cebularka, Magda, reżyser (czyta fragmenty zapisane kursywą)
3. Zapoznanie się z objaśnieniami trudniejszych zwrotów. (Przydatne słowa )
4. 👉Wskazanie postaci występujących w dramacie. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Zredagowanie szczegółowego planu wydarzeń. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
6. 👉Scharakteryzowanie głównej bohaterki. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
7. 👉Omówienie finału historii o Bazyliszku. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
8. 👉Wskazanie różnic w zapisie tekstu dramatycznego i prozatorskiego. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. Spójrzcie na tekst legendy według Chotomskiej:
b. Czy ten zapis różni się od tekstu zamieszczonego w podręczniku?
9. Zapoznanie się z informacją na temat dramatu. (Nowa wiadomość)
10. Przygotowywanie wskazówek do inscenizacji. (Praca w grupie, ćw. 6.)
11. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/2484648/polski/legenda-o-bazyliszku
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz