środa, 12 stycznia 2022

13.01.2021r.   


Temat: Co jest potrzebne dzieciom? 


Podręcznik s. 102-106 👀


Cele: 

1. Przedstawiam autora „Króla Maciusia Pierwszego” oraz problematykę książki

2. Sprawnie czytam tekst

3. Wyjaśniam, na czym polegała działalność dziecięcego sejmu

4. Oceniam potrzeby i oczekiwania bohaterów fragmentu książki

5. Określam, czym jest sprawowanie rządów

6. Wymieniam zasady obowiązujące posłów

7. Redaguję notatkę


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Jakie funkcje pełnią członkowie samorządu klasowego?  

        b. Jak zostały wybrane te osoby? Czym kierowaliście się, wybierając swoich przedstawicieli? 

        c. Kto tworzy samorząd szkolny? W jaki sposób są wybierani jego członkowie? 

        d. Jakie zadania mają poszczególni członkowie samorządu szkolnego? 

        e. Jak myślicie, czego uczy praca w samorządzie klasowym lub szkolnym?


2. Odczytanie biogramu Janusza Korczaka oraz notatki wprowadzającej w kontekst lektury – „kilka słów o lekturze” s. 102

3. Odczytanie tekstu „Król Maciuś Pierwszy”

4. 👉Wyjaśnienie, na czym polegała działalność Proparu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.):

        a. W czym samorząd uczniowski przypomina Propar? 


5. 👉Przedstawienie oczekiwań Maciusia. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)

6. 👉Rozmowa o przebiegu posiedzenia dziecięcego sejmu. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 4.):

        a. Metoda "Kosz i walizka". 

        b. Do kosza wrzucamy postulaty niemożliwe do zrealizowani. 

        c. Do walizki – możliwe do spełnienia. 

        d. Wypisujemy z tekstu życzenia dziecięcych posłów. 




7. 👉Ocena postulatów dzieci – posłów. (Po przeczytaniu, ćw. 5.) 

8. 👉Przygotowanie własnego wystąpienia na posiedzenie Proparu. (Po przeczytaniu, ćw. 6.) 

9. 👉Wyrażenie opinii o sztuce rządzenia. (Po przeczytaniu, ćw. 7.) 

10. 👉Wyjaśnienie słów dziennikarza. (Po przeczytaniu, ćw. 8.)

11. 👉Sformułowanie zasad obowiązujących posłów podczas posiedzenia sejmu. (Po przeczytaniu, ćw. 9.) 

12. 👉Wskazanie problemów dotyczących relacji w grupie rówieśniczej i możliwych rozwiązań kłopotliwych sytuacji. (Praca w grupie, ćw. 10.) 

13. Aktywne zakończenie:

        a. 💥💥Zadanie dla wszystkich: redagowanie notatki: Waszym zadaniem jest wyszukanie w internecie lub w książkach informacji o prawach dziecka i zredagowanie krótkiej notatki na ten temat. 

        b. Notatkę możecie zapisać w dowolnej formie, możecie dodać elementy graficzne

        c. Notatkę przygotujcie na osobnej kartce i przekażcie mi osobiście w szkole 

        d. Termin: 3.02.2022 r.


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 15.06.2022r.    Temat: Jak napisać ogłoszenie?    Podręcznik s. 296 👀 Cele: 1. Wymieniam sytuacje, w jakich potrzebna jest umiejętność red...