13.01.2021r.
Temat: Co jest potrzebne dzieciom?
Podręcznik s. 102-106 👀
Cele:
1. Przedstawiam autora „Króla Maciusia Pierwszego” oraz problematykę książki
2. Sprawnie czytam tekst
3. Wyjaśniam, na czym polegała działalność dziecięcego sejmu
4. Oceniam potrzeby i oczekiwania bohaterów fragmentu książki
5. Określam, czym jest sprawowanie rządów
6. Wymieniam zasady obowiązujące posłów
7. Redaguję notatkę
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Jakie funkcje pełnią członkowie samorządu klasowego?
b. Jak zostały wybrane te osoby? Czym kierowaliście się, wybierając swoich przedstawicieli?
c. Kto tworzy samorząd szkolny? W jaki sposób są wybierani jego członkowie?
d. Jakie zadania mają poszczególni członkowie samorządu szkolnego?
e. Jak myślicie, czego uczy praca w samorządzie klasowym lub szkolnym?
2. Odczytanie biogramu Janusza Korczaka oraz notatki wprowadzającej w kontekst lektury – „kilka słów o lekturze” s. 102
3. Odczytanie tekstu „Król Maciuś Pierwszy”
4. 👉Wyjaśnienie, na czym polegała działalność Proparu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.):
a. W czym samorząd uczniowski przypomina Propar?
5. 👉Przedstawienie oczekiwań Maciusia. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
6. 👉Rozmowa o przebiegu posiedzenia dziecięcego sejmu. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 4.):
a. Metoda "Kosz i walizka".
b. Do kosza wrzucamy postulaty niemożliwe do zrealizowani.
c. Do walizki – możliwe do spełnienia.
d. Wypisujemy z tekstu życzenia dziecięcych posłów.
7. 👉Ocena postulatów dzieci – posłów. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
8. 👉Przygotowanie własnego wystąpienia na posiedzenie Proparu. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
9. 👉Wyrażenie opinii o sztuce rządzenia. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
10. 👉Wyjaśnienie słów dziennikarza. (Po przeczytaniu, ćw. 8.)
11. 👉Sformułowanie zasad obowiązujących posłów podczas posiedzenia sejmu. (Po przeczytaniu, ćw. 9.)
12. 👉Wskazanie problemów dotyczących relacji w grupie rówieśniczej i możliwych rozwiązań kłopotliwych sytuacji. (Praca w grupie, ćw. 10.)
13. Aktywne zakończenie:
a. 💥💥Zadanie dla wszystkich: redagowanie notatki: Waszym zadaniem jest wyszukanie w internecie lub w książkach informacji o prawach dziecka i zredagowanie krótkiej notatki na ten temat.
b. Notatkę możecie zapisać w dowolnej formie, możecie dodać elementy graficzne
c. Notatkę przygotujcie na osobnej kartce i przekażcie mi osobiście w szkole
d. Termin: 3.02.2022 r.
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz