11.01.2022r.
Temat: Kłopoty z kolegami.
Podręcznik s. 94-95 👀
Cele:
1. Opowiadam o kłopotach szkolnych głównej postaci
2. Charakteryzuję głównego bohatera
3. Oceniam postępowanie postaci drugoplanowych
4. Daję wskazówki bohaterowi utworu
5. Przedstawiam pomysł na poprawę relacji interpersonalnych w klasie
1. Aktywne wprowadzenie:
a. zapiszcie w zeszycie swoje imię i przymiotnik określający Was - ale przymiotnik powinien zaczynać się na tę samą literę co imię!
2. Zapoznanie się z biogramem Carla Collodiego – s. 94 👀 - przypomnienie, co to jest biogram 👄
3. Odczytanie tekstu „Pinokio” – s. 94-95 👀
4. 👉 Omówienie kłopotów Pinokia ze szkolnymi kolegami – „po przeczytaniu” ćw. 1 s. 95:
a. Jak uczniowie przyjęli nowego kolegę?
b. Jak zareagował pajac na docinki chłopców?
c. Z jakiego powodu Pinokio zdobył szacunek i przyjaźń kolegów?
d. Jakim uczniem był Pinokio?
e. Do czego koledzy namawiali Pinokia?
5. 👉 Określenie cech charakteryzujących pajaca - „po przeczytaniu” ćw. 2 s. 95 – przypomnienie, co to jest przymiotnik!
6. 👉 Ocena postępowania kolegów Pinokia - „po przeczytaniu” ćw. 3 s. 95
7. 👉 Ustalenie, jakie relacje powinny funkcjonować w grupie koleżeńskiej - „po przeczytaniu” ćw. 4 s. 95.
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz