21.12.2021r.
Temat: Nie wszyscy muszą być jednakowi.
Podręcznik s. 125-129 👀
Cele:
1. Wyjaśniam znaczenie nowo poznanych słów i wyszukuję synonimy
2. Dostrzegam problem przedstawiony w utworze
3. Układam pytania do tekstu
4. Przedstawiam narratora i bohaterów opowiadania
5. Doskonalę głośne czytanie
6. Opowiadam o przeczytanym tekście
7. Ustalam kolejność zdarzeń w przeczytanym utworze
1. Aktywne wprowadzenie
a. Czym jest dla Was tolerancja?
b. Jak można okazywać, że jest się tolerancyjnym?
2. Zapoznanie się z notką biograficzną Anny Onichimowskiej s. 125👀
3. Odczytanie fragmentu książki Najwyższa góra świata s. 125👀
4. 👉Układanie pytań i formułowanie odpowiedzi do tekstu - ćw. 1
5. 👉Przedstawienie jednej z postaci opowiadania - ćw. 2
6. 👉Ustosunkowanie się do wypowiedzi bohatera tekstu: Nie wszyscy muszą być jednakowi - ćw. 3
a. Czym się różnią między sobą dzieci biorące udział w tej zabawie?
b. Czy tylko wygląd świadczy o różnicach między ludźmi?
c. Jakie jeszcze są różnice pomiędzy nami?
d. Jak wyglądałby świat, gdyby wszyscy ludzie byli tacy sami?
e. Dlaczego należy szanować inność?
f. Co zyskujemy dzięki temu, że każdy z nas jest inny?
7. 👉Rozmowa o opiniach wydawanych o nas przez innych ludzi - ćw. 4
a. Dlaczego ludzie tak bardzo przejmują się opinią innych na swój temat?
b. Jakie znaczenie ma dla Ciebie to, co myślą inni?
8. 👉Wykonanie portretu mamy, taty lub innej bliskiej osoby - ćw. 5
9. Aktywne zakończenie;
a. „co mnie cieszy, co mnie martwi” ” – opowiedzcie, co Was cieszy, a co Was martwi.
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz