15.12.2021r.
Temat: Myślę, więc jestem.
Podręcznik s. 100-101 👀
Cele:
1. Czytam uważnie utwór Joanny Papuzińskiej
2. Określam, kim jest osoba mówiąca w wierszu
3. Analizuję myśli podmiotu lirycznego
4. Wnioskuję, jakie zainteresowania może mieć osoba mówiąca w wierszu
5. Określam, czym jest porównanie i podaję jego przykłady
6. Wskazuję w wierszu rymy
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zabawa „jaki jestem?” – nauczyciel podaje określenia, a uczniowie, którzy uważają, że pasuje to określenie do nich mówią „tak”
b. Określenia: „jestem wesoły”, „jestem pracowity”, „jestem zdolny”, „jestem wytrwały”, „jestem koleżeński’, „jestem miły dla innych”, „jestem ambitny”
2. Zapoznanie z biogramem Joanny Papuzińskiej – przypomnienie, czym jest biogram!
3. Odczytanie wiersza „Ja”
4. 👉Przedstawienie myśli i zainteresowań osoby mówiącej w wierszu – „po przeczytaniu” s. 101 ćw. 1
a. Pytanie pomocnicze: kto mówi w wierszu?
b. Jak przedstawia nam siebie osoba mówiąca w wierszu?
c. O czym świadczą jej myśli? Jaką ma wyobraźnię?
5. 👉Wyjaśnienie końcowej wypowiedzi podmiotu lirycznego – „po przeczytaniu” s. 101 ćw. 3
a. Pytanie pomocnicze: czego mogłyby dotyczyć myśli, które jeszcze rosną?
6. 👉Wskazywanie wersów trafnie opisujących myśli uczniów – „po przeczytaniu” s. 101 ćw. 4
7. 👉Zapoznanie się z definicją porównania oraz podawanie przykładów porównań – „po przeczytaniu” s. 101 ćw. 2 i 5 + „nowa wiadomość”
8. 👉Wyszukiwanie rymów – „po przeczytaniu” s. 101 ćw. 6
9. 👉Zilustrowanie wybranego fragmentu utworu – „po przeczytaniu” s. 101 ćw. 8
10. Aktywne zakończenie:
a. Narysujcie siebie w zeszycie i opiszcie swoje cech, zainteresowania, mocne strony.
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz