22.11.2021r.
Temat: Czym jest dla mnie książka?
Podręcznik s. 67 👀
Cele:
1. Czytam utwór ze zrozumieniem
2. Wskazuję adresata wiersza
3. Rozpoznaję zdania pytające i rozkazujące oraz rozumiem ich funkcję w tekście
4. Wyjaśniam, jakie wartości niesie książka
5. Objaśniam, na czym polega „przyjaźń z książką”
6. Wypowiadam się na temat ulubionej książki
7. Zachęcam kolegów do czytania
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Wysłuchajcie zagadki i zgadnijcie, o co w niej chodzi:
Mówi do nas, choć ust nie otwiera.
Nóg nie ma, a do ludzi dociera.
Jest mieszkaniem dla całego świata.
Żyje wiecznie, choć ma swoje lata.
b. Umberto Eco powiedział kiedyś: "Kto czyta książki, żyje podwójnie” – jak rozumiecie te słowa? Czy zgadzacie się z nimi?
2. Zapoznanie się z wierszem Hanny Łochockiej „Książka czeka”:
a. Co jest tematem wiersza?
3. 👉Omówienie korzyści płynących z czytania książek. (Po przeczytaniu, ćw. 1.):
a. Znajdźcie w każdej ze strof zalety czytania książek – zapiszcie je w zeszycie.
b. Użyjcie schematu: I STROFA: …../ II STROFA: …. / III STROFA….
4. 👉Wskazanie adresata wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
5. 👉Rozmowa o „przyjaźni z książką”. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):
a. Wysłuchajcie piosenki Ewy Bem: https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U
b. Jak rozumiecie sens sformułowania „książka-przyjaciółka”?
6. 👉Promowanie ulubionych książek. (Po przeczytaniu, ćw. 4.):
a. Jaka może być książka? Zapiszcie w zeszycia kilka przymiotników.
b. Dlaczego warto czytać książki? Porozmawiajcie o tym w parach i zapiszcie wnioski każdy w swoim zeszycie.
7. 👉Podawanie tytułów książek o różnej tematyce. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
8. Aktywne zakończenie:
a. Spróbujcie zaprojektować własną okładkę książki – może to być Wasza ulubiona książka albo zupełnie nowa, wymyślona przez Was
b. Szablon okładki
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz