8.11.2021r.
Temat: Wspólna praca w grupie.
Podręcznik s. 63-66 👀
Cele:
1. Sprawnie czytam tekst
2. Określam tematykę utworu
3. Wskazuję, kto jest narratorem tekstu
4. Przedstawiam informacje o postaciach
5. Analizuję problem bohaterów
6. Określam mocne i słabe strony pracy grupowej
7. Tworzę listę zasad dobrej współpracy
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zapiszcie w zeszycie i dokończcie przysłowia: „Co dwie głowy….” / „Zgoda buduje ….”
b. Jak rozumiecie te przysłowia?
c. Co jest najważniejsze, aby praca zespołowa była udana i przynosiła dobre efekty?
2. Odczytanie tekstu Judy Blume Opowieści czwartoklasisty.
3. 👉Określenie tematu utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. 👉Scharakteryzowanie narratora w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 2., Nowa wiadomość)
5. 👉Wyrażenie opinii o sposobach podziału na zespoły. (Po przeczytaniu, ćw. 3.):
6. 👉Rozmowa o problemach bohaterów, które się pojawiły podczas wspólnej pracy nad projektem. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.)
7. 👉Wskazanie mocnych i słabych stron pracy w grupie. (Po przeczytaniu, ćw. 6.):
a. Narysujcie tabelkę „praca w grupie” – dwie kolumny: zalety/wady
b. Uzupełnijcie tabelkę – pracujcie w parach, ale każdy zapisuje wnioski w swoim zeszycie
8. 👉Ustalenie zasad dobrej współpracy. (Praca w grupie, ćw. 7.):
a. Zapiszcie w zeszycie zasady, które powinny obowiązywać podczas wspólnego wykonywania zadań – stwórzcie listę zasad. Pracujcie w parach, ale każdy zapisuje wnioski w swoim zeszycie.
9. Aktywne zakończenie:
a. Słowny łańcuszek: podaję słowo „grupa” – pierwsza osoba wypowiada słowo na ostatnią literę mojego słowa (czyli „a”), itd.
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz