3.11.2021r.
Temat: Pierwszy dzień w nowej szkole.
Podręcznik s. 57-59 👀
Cele:
1. Sprawnie czytam tekst
2. Określam czas i miejsce wydarzeń
3. Wskazuję w utworze głównego bohatera
4. Opowiadam o przeżyciach bohaterki i porównuję je z własnymi doświadczeniami
5. Wskazuję korzyści płynące z nauki języka obcego
6. Wyrażam opinię o szkole polskiej i szwedzkiej
7. Utrwalam znajomość pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Jakie emocje towarzyszyły Wam na początku roku szkolnego? Czy pamiętacie, co czuliście rozpoczynając pierwszą klasę? Czy te uczucia różniły się od odczuwanych przez Was w tym roku?
2. Zapoznanie się z biogramem Barbary Gawryluk.
3. Odczytanie tekstu Moje Bullerbyn
4. 👉Określenie czasu i miejsca wydarzeń przedstawionych w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Wskazanie najważniejszej postaci w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 2., Nowa wiadomość)
6. 👉Opowiadanie o przeżyciach głównej bohaterki. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 4.)
7. 👉Porównanie szkół szwedzkiej i polskiej. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. narysujcie w zeszycie tabelkę podzieloną na dwie części – w jednej wpiszcie „Szkoła w Szwecji”, w drugiej – „Szkoła w Polsce”
b. uzupełnijcie tabelkę informacjami wyszukanymi w tekście. Odwołajcie się również do własnych doświadczeń
c. jakie widzicie podobieństwa, a jakie różnice pomiędzy szkołą w Szwecji i Polsce?
8. 👉Przedstawienie korzyści płynących ze znajomości języka obcego. (Po przeczytaniu, ćw. 8.)
9. 👉Opracowanie listy propozycji przyjęcia w klasie nowego ucznia. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
10. Przygotowanie prezentacji o szkole. (Praca w grupie, ćw. 10.):
a. Pracujcie w parach – ale każdy zapisuje notatkę w swoim zeszycie.
11. Aktywne zakończenie:
a. Po przeczytaniu, ćw. 7. i 9.
b. Jak wyobrażacie sobie naukę w szkole za sto lat?
c. Czy chcielibyście uczyć się w szwedzkiej szkole? Uzasadnijcie odpowiedź.
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz