29.11.2021r.
Temat: Niezwykłe lekcje w Akademii Pana Kleksa.
Podręcznik s. 89-91 👀
Lektura "Akademia Pana Kleksa"
Cele:
1. Opowiadam o lekturze.
2. Przedstawiam narratora książki.
3. Wyjaśniam, dlaczego szkoła Pana Kleksa jest wyjątkowa.
4. Określam funkcję przymiotników w opisie.
5. Wykonuję plakat o zaginięciu Pana Kleksa.
1. Odczytanie fragmentu Akademii pana Kleksa
2. 👉Przedstawienie narratora książki. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
a. Czego dowiedzieliście się o narratorze książki?
b. Dlaczego Adaś znalazł się w Akademii pana Kleksa?
c. Co pisze Adaś Niezgódka w czasie półrocznego pobytu w szkole?
d. Z jakiego powodu profesor powierzał Adasiowi więcej zadań niż innym uczniom?
3. 👉Wyjaśnienie powodów, dla których uczniowie chętnie uczą się w szkole pana Kleksa. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 7.)
4. 👉Przeanalizowanie słów profesora. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
5. 👉Określenie funkcji przymiotników we wskazanym fragmencie tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
6. 👉Wymienienie zalet opracowanej przez pana Kleksa metody czytania książek. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
7. 👉Wymyślenie nowych, nietypowych przedmiotów nauczania. (Praca twórcza, ćw. 8.)
8. 👉Kreatywne zadanie:
a. Wykonajcie plakat informujący o zaginięciu profesora. (ćw. 9)
9. Aktywne zakończenie:
a. https://view.genial.ly/5f462a7b17e6560d018c1a49/presentation-jan-brzechwa-akademia-pana-kleksa-3
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz