20.09.2021r.
Temat: List Karolka.
Podręcznik s. 26-27 👀
Cele:
1. Doskonalę głośne czytanie
2. Wskazuję bohaterów utworu literackiego
3. Konfrontuję zachowanie bohaterów z własnym doświadczeniem
4. Gromadzę argumenty dotyczące określonych sytuacji i emocji
5. Tworzę dialogi na podstawie tekstu
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Wysłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=f1tLAyHYnr4
b. Jakie macie wrażenia związane z tym utworem? W jaki nastrój Was wprowadziła?
2. Zapoznanie z biogramem Franceski Simon.
3. Odczytanie tekstu Koszmarny Karolek i prześwietne święta:
a. Po przeczytaniu: zapiszcie w zeszycie 2 pytania dotyczące treści przeczytanego tekstu – pytania powinny zaczynać się od słów „co”, „kto”, „kiedy”, „gdzie”, „dlaczego”, „w jaki sposób”
4. 👉Omówienie problematyki utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.i 3.)
5. 👉Ocena zachowania bohatera. (Po przeczytaniu, ćw. 2., 4. i 5.) :
a. Jak Karolek zachowuje się wobec mamy?
b. Jakie powinno być zachowanie Karolka?
c. Dlaczego Karolek się tak zachowuje? Co kieruje jego postępowaniem?
d. Jakie widzicie rozwiązanie tej sytuacji?
6. 👉Tworzenie listy pomysłów na ciekawe spędzanie wolnego czasu. (Praca twórcza, ćw. 6.)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz