7.09.2021 r.
Temat: Witam w moim domu.
Podręcznik s. 10-11 👀
Cele:
1. Czytam utwór poetycki ze zrozumieniem
2. Opisuję sytuację przedstawioną w tekście
3. Określam temat wiersza
4. Rozpoznaję nadawcę i odbiorcę wypowiedzi
5. Wskazuję elementy rytmizujące wypowiedź, czyli wers, strofę
6. Opowiadam o doświadczeniach bohaterów literackich i zestawiam je z własnymi
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zapiszcie w zeszycie słowo „gość” i dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń
b. Dokończcie w zeszycie zdanie: „Dobry gospodarz powinien…”
2. Zapoznanie się z notką biograficzną Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego.
3. Odczytanie wiersza Wizyta
4. Określenie sytuacji, w której znajduje się podmiot liryczny, nazwanie jego przeżyć wewnętrznych. (Po przeczytaniu, ćw. 1.–4., Praca w grupie, ćw. 7.):
a. Przekład intersemiotyczny: wykonajcie w zeszycie rysunek ilustrujący treść wiersza
5. Opowiadanie o swoim domu w nietypowy sposób. (Praca twórcza, ćw. 8.–9.)
6. Zapoznanie się z definicją wersu i strofy. (Po przeczytaniu, ćw. 5., Nowa wiadomość):
a. https://wordwall.net/pl/resource/2156504/elementy-rytmizuj%C4%85ce-wypowied%C5%BA-klasy-4-6
b. Systematyzujemy wiedzę o wierszu: https://wordwall.net/pl/resource/13280684/polski/wiersz-quiz
c. Jeśli chcecie poćwiczyć w domu pojęcia związane z wierszem – zagrajcie z kretami: https://wordwall.net/pl/resource/15430276/polski/poj%c4%99cia-zwi%c4%85zane-z-wierszem
7. Przypomnienie zasad gościnności. (Wśród ludzi)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz