14.06.2022r.
Temat: Czym różni się zdanie od równoważnika zdania?
Podręcznik s. 282-283 👀
Cele:
1. Rozpoznaję w wypowiedzeniach podmiot i orzeczenie
2. Odróżniam zdania od równoważników zdań
3. Przekształcam zdania pojedyncze w równoważnik i odwrotnie
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Spójrzcie na wypowiedzenia:
„Podnieś ręce do góry” / „Ręce do góry”
„Nie przeszkadzaj teraz” / „Nie teraz”
– czym te wypowiedzenia różnią się? Co zauważacie?
b. Na rozgrzewkę
2. Zapoznanie się z informacjami na temat zdania i równoważnika zdania. (Nowa wiadomość):
a. https://wordwall.net/pl/resource/2379725/polski/zdanie-i-r%c3%b3wnowa%c5%bcnik-zdania-definicja
b. Zapiszcie tą regułę w zeszycie!
3. 👉Rozpoznawanie równoważników zdań. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1.)
4. 👉Przekształcanie zdań w równoważniki zdań i odwrotnie. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2. i ćw. 3)
5. 👉Ułożenie równoważników zdań. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4. i 5.)
6. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/15499256/polski/zdanie-i-r%c3%b3wnowa%c5%bcnik-zdania
b. https://wordwall.net/pl/resource/1605112/polski/zdanie-r%c3%b3wnowa%c5%bcnik-zdania
c. Posłuchajcie wypowiedzeń, które Wam przeczytam – jeśli usłyszycie zdanie: wstańcie, jeśli usłyszycie równoważnik zdania – klaszczcie na siedząco
Wypowiedzenia:
Mama dekoruje tort.
Może lody?
Najlepsze życzenia urodzinowe!
Nie płacz, Tomku.
Ale tu bałagan!
Jutro idę do kina.
Pojutrze wielkie zakupy.
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz