poniedziałek, 13 czerwca 2022

 14.06.2022r.

 

Temat: Czym różni się zdanie od równoważnika zdania?  


Podręcznik s. 282-283 👀


Cele:

1. Rozpoznaję w wypowiedzeniach podmiot i orzeczenie

2. Odróżniam zdania od równoważników zdań

3. Przekształcam zdania pojedyncze w równoważnik i odwrotnie 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Spójrzcie na wypowiedzenia: 

„Podnieś ręce do góry” / „Ręce do góry” 

 „Nie przeszkadzaj teraz” / „Nie teraz”

– czym te wypowiedzenia różnią się? Co zauważacie? 


        b. Na rozgrzewkę 


2. Zapoznanie się z informacjami na temat zdania i równoważnika zdania. (Nowa wiadomość):

        a. https://wordwall.net/pl/resource/2379725/polski/zdanie-i-r%c3%b3wnowa%c5%bcnik-zdania-definicja

        b. Zapiszcie tą regułę w zeszycie!


3. 👉Rozpoznawanie równoważników zdań. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1.) 

4. 👉Przekształcanie zdań w równoważniki zdań i odwrotnie. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2. i ćw. 3) 

5. 👉Ułożenie równoważników zdań. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4. i 5.) 

6. Aktywne zakończenie:

        a. https://wordwall.net/pl/resource/15499256/polski/zdanie-i-r%c3%b3wnowa%c5%bcnik-zdania

        b. https://wordwall.net/pl/resource/1605112/polski/zdanie-r%c3%b3wnowa%c5%bcnik-zdania

        c. Posłuchajcie wypowiedzeń, które Wam przeczytam – jeśli usłyszycie zdanie: wstańcie, jeśli usłyszycie równoważnik zdania – klaszczcie na siedząco

Wypowiedzenia: 

Mama dekoruje tort.

Może lody? 

Najlepsze życzenia urodzinowe! 

Nie płacz, Tomku. 

Ale tu bałagan! 

Jutro idę do kina. 

Pojutrze wielkie zakupy.



💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 15.06.2022r.    Temat: Jak napisać ogłoszenie?    Podręcznik s. 296 👀 Cele: 1. Wymieniam sytuacje, w jakich potrzebna jest umiejętność red...