23.05.2022r.
Temat: Ucieczka z krainy baśni.
Podręcznik s. 235-238 👀
Cele:
1. Wypowiadam się na temat swoich emocji i wrażeń związanych z lekturą baśni
2. Wyodrębniam wydarzenia i porządkuję je w czasie
3. Wyrażam opinię o decyzjach bohaterach i jego cechach
4. Rozumiem funkcję powtarzającego się fragmentu tekstu oraz wskazuję rymy
5. Poprawnie zapisuję wskazane ortogramy z h,ch,ó,u,rz,ż
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zapiszcie w zeszycie słowo „król” i następnie dopiszcie do niego jak najwięcej wyrazów bliskoznacznych
b. Zapiszcie w zeszycie jak najwięcej przedmiotów, które są atrybutami króla – czyli przedmiotów, które kojarzą się z władcą
2. Odczytanie utworu Janusza Stannego „Baśń o królu Dardanelu”.
3. Zapoznanie się z objaśnieniami trudnych wyrazów. (Przydatne słowa)
4. 👉Omówienie treści utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.–4.):
a. Jakie są obowiązki i zajęcia władcy?
b. Co jest najtrudniejsze w byciu władcą?
c. Czym powinien się kierować władca w podejmowaniu decyzji?
d. Jakie mogą być powody rezygnacji władcy ze stanowiska?
5. 👉Rozmowa na temat wyjątkowości baśni o królu Dardanelu. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. Czy „Baśń o królu Dardanelu” to utwór humorystyczny?
b. Wskażcie chociaż po jednym przykładzie zabawnych zachowań bohaterów, śmiesznych sytuacji oraz wypowiedzi.
6. 👉Układanie dalszego ciągu przygód króla Dardanela. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
7. 👉Zredagowanie notatki na temat poznanej baśni z użyciem wskazanych ortogramów. (Po przeczytaniu, ćw. 7.):
a. Uzupełnijcie notatkę odpowiednimi głoskami:
...istoria o kr...lu Dardanelu jest pełna ...umoru. Śmiech wzb...dza postać kr...la, ale też jego dwo...an. Niesły...ane decyzje władcy wprowadzają na jego dwo...e zamęt i sieją zgorszenie. Ostatnia decyzja Dardanela to pozbycie się karocy, kt...ra była niewygodna i okropnie ...ałasowała. Kr...l przesiadł się na rower i odje...ał w siną dal.
8. 👉Omówienie budowy utworu – wskazanie rymów oraz określenie funkcji powtarzającego się fragmentu. (Po przeczytaniu, ćw. 8.–9.):
a. Zapiszcie w zeszycie pary rymujących się wyrazów
b. Zapiszcie w zeszycie własne rymy do słowa „król”
9. 👉Odczytanie utworu z podziałem na role. (Po przeczytaniu, ćw. 10.)
10. 👉Zredagowanie własnej baśni. (Praca w grupie, ćw. 11.)
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz