24.03.2022r.
Temat: Tajemnicze życzenie.
Podręcznik s. 163-164 👀
Cele:
1. Czytam płynnie tekst.
2. Opowiadam o wydarzeniach przedstawionych w legendzie
3. Rozróżniam elementy realistyczne i fantastyczne w utworze
4. Identyfikuję bohaterów legendy i określam ich cechy
5. Wskazuję wartości etyczne w legendzie
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zapiszcie w zeszycie słowo „GOŚĆ” i dopiszcie do niego jak najwięcej wyrazów pokrewnych (rodzina wyrazu)
b. Co to znaczy, że ktoś jest gościnny?
c. Na czym polega słynna „polska gościnność”?
2. Odczytanie legendy Magdaleny Grądzkiej Piast Kołodziej 👀:
a. Ciekawostka:
POSTRZYŻYNY to obrzęd, który polegał na obcięciu włosów chłopcu, zazwyczaj około siódmych urodzin. Postrzyżyn dokonywał ojciec lub obca osoba. Po obrzędzie chłopiec przechodził spod opieki matki pod opiekę ojca.
b. Kołodziej – to rzemieślnik, który zajmował się wyrobem drewnianych wozów i kół
3. 👉Opowiadanie o wydarzeniach przedstawionych w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 1.):
a. Kiedy i gdzie rozgrywają się przedstawione wydarzenia?
b. Kto bierze w nich udział?
c. Na czym polegała wyjątkowość opisanego wydarzenia?
d. Co wydarzyło się po odejściu tajemniczych wędrowców?
4. 👉Opisywanie wędrowców. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. 👉Wskazywanie wydarzeń realistycznych i fantastycznych w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 3., Nowa wiadomość):
a. https://wordwall.net/pl/resource/952001/polski/piast-ko%c5%82odziej
6. 👉Formułowanie przesłania – nauki płynącej z opowieści o Piaście Kołodzieju. (Po przeczytaniu, ćw. 4.):
a. Napiszcie w zeszycie hasło: „Jaki był Piast Kołodziej?” – stwórzcie do niego mapę myśli
b. Jaka nagroda spotkała rodzinę Piasta za gościnność?
c. Czego uczy nas ta legenda?
d. sketchnotka:
7. Aktywne zakończenie:
a. Sprawdź, ile zapamiętałeś: https://wordwall.net/pl/resource/952079/polski/piast-ko%c5%82odziej
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz