8.03.2022r.
9.03.2022r.
Temat: Co się zdarzyło w karczmie „Rzym”?
Podręcznik s. 177-183 👀
Cele:
1. Opowiadam o wydarzeniach przedstawionych w utworze
2. Rozróżniam elementy realistyczne i fantastyczne
3. Wskazuję bohaterów: głównego i tytułowego
4. Określam cechy bohatera utworu
5. Wskazuję elementy w wierszy, które go rytmizują
6. Określam funkcję czasowników w tekście
7. Redaguję opis postaci
8. Stosuję w wypowiedziach związki frazeologiczne
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Jakie zadania mogłyby być dla Was trudne lub wręcz niewykonalne?
2. Przypomnienie postaci Twardowskiego. (Zanim przeczytasz)
3. Odczytanie ballady Adama Mickiewicza Pani Twardowska - s. 177 👀
4. Objaśnienie trudnych wyrazów w tekście:
a. Wybierzcie 5 najtrudniejszych dla Was słów z ballady i zapiszcie je w zeszycie w kolejności alfabetycznej (!) wraz z wyjaśnieniem
b. https://wordwall.net/pl/resource/1034008/polski/pani-twardowska-trudne-s%c5%82owa
5. 👉Określenie charakteru utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
6. 👉Objaśnienie tytułu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
7. 👉Wskazanie miejsca zdarzeń przedstawionych w balladzie. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
8. 👉 Zdefiniowanie pojęcia cyrograf. (Po przeczytaniu, ćw. 4.):
a. SJP cyrograf: https://sjp.pwn.pl/sjp/cyrograf;2554052.html
b. SJP umowa: https://sjp.pwn.pl/szukaj/umowa.html
9. 👉Omówienie zadań, które diabeł otrzymał od Twardowskiego. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
10. 👉Ustalanie przyczyn ucieczki diabła. (Po przeczytaniu, ćw. 6.):
a. Dlaczego diabeł się przestraszył?
b. Jaka mogła być pani Twardowska? – jak mogła wyglądać, jak się zachowywała?
11. 👉Omówienie budowy utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
12. Wskazywanie związków frazeologicznych ze słowem „diabeł” – czy wiecie, co one oznaczają? Zapiszcie je w zeszycie wraz z objaśnieniem:
a. Diabli wiedzą
b. Diabeł ogonem nakrył
c. Diabli wzięli
d. Gdzie diabeł mówi dobranoc
e. Posłać kogoś do diabła
f. Bać się jak diabeł święconej wody
g. ćwiczenie: https://learningapps.org/6920929
13. 👉Określenie funkcji czasowników w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 8.)
14. 👉Opis głównego bohatera. (Po przeczytaniu, ćw. 9.):
a. karta pracy - sketchnotka
15. 👉Ustalenie podobieństw i różnic między legendą o panu Twardowskim a utworem Adama Mickiewicza. (Po przeczytaniu, ćw. 10.):
a. https://wordwall.net/pl/resource/1215763/legenda-o-mistrzu-twardowskim-vs-pani-twardowska
16. 👉Sformułowanie oceny obu opowieści. (Po przeczytaniu, ćw. 11.)
17. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/1655201/polski/pani-twardowska-adam-mickiewicz
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz