2.03.2022r.
3.03.2022r.
Temat: Poetycki zachwyt nad polskim niebem.
Podręcznik s. 158-160 👀
Cele:
1. Rozpoznaję tekst informacyjny
2. Odczytuję wzorcowo fragment utworu
3. Wskazuję w tekście poetyckim ożywienie i porównanie oraz określam ich funkcję
4. Rozpoznaję i wskazuję w tekście przymiotniki i czasowniki
5. Wiem, co to jest adaptacja filmowa dzieła literackiego
1. Aktywne wprowadzenie:
a. co widzicie, gdy spojrzycie w niebo?
b. napiszcie w zeszycie słowo CHMURA - wymieńcie jak najwięcej skojarzeń związanych z tym słowem
2. Zapoznanie się z biogramem Adama Mickiewicza i z informacjami dotyczącymi epopei „Pan Tadeusz”:
a. O lekturze słów kilka
b. Adam Mickiewicz
c. na dużym ekranie
d. ciekawostka
3. Przyjrzyjcie się zdjęciom chmur - co można z nich wyczytać, co w nich zobaczyć?
3. Zapoznanie z fragmentem utworu „Pan Tadeusz” s. 159:
4. 👉Określenie różnic między niebem w Polsce i we Włoszech. (Po przeczytaniu, ćw. 1. i 2.)
5. 👉Wskazywanie w utworze poetyckich scen z udziałem chmur. (Po przeczytaniu, ćw. 3.–5.)
a. karta pracy
b. wypiszcie z tekstu czasowniki określające, co robią chmury - jaki wpływ na opis mają czasowniki zastosowane przez Mickiewicza?
6. 👉Odszukanie w tekście ożywienia. (Po przeczytaniu, ćw. 6.) - przypomnienie, czym jest ożywienie!
a. zapiszcie w zeszycie definicję ożywienia:
Ożywienie polega na nadaniu przedmiotom, pojęciem i zjawiskom cech istot żywych.
7. Wyszukiwanie związków frazeologicznych z wyrazem chmura . (Przydatne słowa ):
b. https://learningapps.org/5847706
8. 👉Tworzenie porównań opisujących chmury. (Praca twórcza, ćw. 7.)
9. Aktywne zakończenie:
a. wybierzcie jedną z opisanych przez Mickiewicza chmur i narysujcie ją
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz