20.10.2021r.
Temat: Kto się czubi, ten się lubi.
Podręcznik s. 41-43 👀
Cele:
1. Opisuję sytuację przedstawioną w utworze
2. Rozpoznaję narratora pierwszoosobowego
3. Określam cechy bohatera utworu literackiego
4. Oceniam postępowanie bohaterów
5. Redaguję listopad intepretuję tekst w oparciu o własne doświadczenia
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zapiszcie w zeszycie hasło „rodzeństwo” i dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń
2. Zapoznanie się z notką biograficzną Ewy Ostrowskiej.
3. Odczytanie tekstu Mama, Kaśka, ja i gangsterzy
4. 👉Rozpoznanie narratora w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Określenie problematyki tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):
a. Zabawa w odgrywanie ról – wybierzcie jedną boahterkę utworu: mamę, Dankę lub Kaśkę
b. Na podstawie tekstu ułóżcie o wybranej postaci kilka zdań – ale w pierwszej osobie! Możecie zacząć od zwrotów: „Nazywam się…”; „Jestem…”; „Mam…”; „Nie lubię…”; „Lubię…”
6. 👉Analiza zachowania bohaterów. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 4.):
a. Jakie jest zachowanie sióstr względem siebie?
b. Jakie powinno być zachowanie Kasi i Danki?
c. Dlaczego Danka i Kaśka tak się zachowują? Co może kierować ich postępowaniem?
d. Jakie widzicie rozwiązania tej sytuacji?
7. 👉Opowiadanie o własnych doświadczeniach związanych z tematyką utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
8. 👉Ćwiczenia leksykalne. (Praca w grupie, ćw. 6.):
a. Spójrzcie na słowo „ANAGRAM” – ułóżcie z liter tego słowa jak najwięcej nowych wyrazów
b. Wyraz z wyrazu: spójrzcie na słowa: TYRAN / PARAWAN / BRYKA / TABOR
c. Spróbujcie tak poprzestawiać litery w każdym ze słów, aby powstały zupełnie nowe wyrazy. Pamiętajcie: musicie wykorzystać wszystkie litery danego słowa!
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz