6.10.2021r.
Temat: Dlaczego płakała pani Słowikowa?
Podręcznik s. 34-35 👀
Cele:
1. Opisuję sytuację przedstawioną w utworze.
2. Mówię o doświadczeniach bohaterów literackich i zestawiam je z własnymi.
3. Prowadzę rozmowę na zadany temat.
4. Wyszukuję w tekście literackim epitety, rozumiem ich funkcję w utworze
5. Odczytuję tekst z właściwą intonacją
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Jak często zdarza Wam się spóźniać?
b. Jakie są zwykle powody Waszego spóźnienia?
c. Jak myślicie, co może czuć osoba czekająca na tego, który się spóźnia?
d. Co powinna zrobić osoba spóźniona, kiedy już dotrze na miejsce?
2. Zapoznanie się z notką biograficzną Juliana Tuwima.
3. 👉Odczytanie wiersza Spóźniony słowik. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
4. 👉Określenie sytuacji, w której znajdują się bohaterowie wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 1. i 7.):
a. Spróbujcie stworzyć w zeszycie rysopis pana Słowika, aby pomóc w poszukiwaniach zaginionego.
b. W rysopisie powinniście zawrzeć najistotniejsze informacje: imię, nazwisko, wiek, wygląd, znaki szczególne, miejsce, w którym zaginiony był widziany po raz ostatni
c. Możecie dodatkowo wykonać rysunek pana Słowika
5.👉 Zapoznanie się z definicją epitetu. (Po przeczytaniu, ćw. 2., Nowa wiadomość)
6. 👉Wyszukiwanie epitetów. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 4.):
a. Spójrzcie na rzeczowniki: samochód, miś, plecak, teczka, gniazdo
b. Wybierzcie dwa z nich i dopiszcie do każdego jak najwięcej epitetów
7. 👉Rozpoznawanie różnych typów wypowiedzeń. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
8. 👉Praca twórcza, ćw. 8.
9. Aktywne zakończenie:
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz