15.09.2021r.
Temat: Jak się porozumiewamy?
Podręcznik s. 21-22 👀
Cele:
1. Rozpoznaję rodzaj komunikatu
2. Określam nadawcę i odbiorcę komunikatu
3. Identyfikuję znaczenie niewerbalnych środków komunikacji: gestów i mimiki
4. Rozpoznaję sytuację komunikacyjną
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Kalambury: pokazywanie scenek
2. Zapoznanie ze schematem komunikacji. (Jak się porozumiewamy?)
3. Omówienie różnych sposobów komunikacji.
4. 👉Wskazywanie nadawcy i odbiorcy komunikatu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Określanie znaczeń poszczególnych gestów i znaków. (Po przeczytaniu, ćw. 2.–7.)
6. 👉Ćwiczenia w porozumiewaniu się na różne sposoby. (Po przeczytaniu, ćw. 7. i 8., Praca twórcza, ćw. 9.):
a. Narysujcie w zeszycie znak zakazu, który można by umieścić w sali lekcyjnej – np. zakaz używania telefonów, zakaz jedzenia podczas lekcji
7. Aktywne zakończenie:
a. Czy wiecie, że można komunikować się za pomocą rozmaitych sposobów: https://youtu.be/9A3tBINRdiE
b. Czy znacie alfabet Morse’a?
c. Zadanie: zapiszcie swoje imię w zeszycie używając alfabetu Morse’a
d. Dla chętnych: poćwiczcie przedstawienie swojego imienia za pomocą języka migowego
e. Kilka słów o komunikacji: https://www.youtube.com/watch?v=dUgrZg7JjCc
f. Jeśli masz ochotę na ćwiczenie kliknij tu: https://wordwall.net/pl/resource/8959785/zasady-skutecznej-komunikacji
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz